View Full Version : Berekenen van krachten? Help!
Hey
Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen hoe ik de kracht van een vijandelijke planeet met eventueel een 'planet rocket defense' kan berekenen?
Ik heb al op de manual en engels forum bekeken maar ik versta er nog steeds geen barst van! :GRRR:
Alvast bedankt voor de hulp! (Die hopelijk zal komen)
Greetings Sydo
Ry-J
Smuggler
09-01-2005, 12:00
W * S * U
W = wapens
S = shields
U = units
Voorbeeld: Rocket Defences met W: 100 S:100 en U: 5000, dus totale kracht = 100 * 100 * 5000 = 50 000 000
SpY-FoRcE
09-01-2005, 13:59
6keer meer units hebben dan de units van de defence
of gebruik een battle calculator :p
Rogerack
09-01-2005, 19:10
6keer meer units hebben dan de units van de defence
of gebruik een battle calculator :p
hmmmm is dat niet een beetje veel Spy? een normale aanvals tactiek is 3 tegen 1 maar in ferion mag dat wel 4 tegen 1 zijn omdat ze een nogal onberekenbare random factor gebruiken, om een rocket defence te kraken (100x100x5000:1000000)=50 gebruik ik 2 schepen van (75x70x4667)=150x140x9334:1000000=196 en dat is ruim voldoende, en natuurlijk Sydo mag je niet vergeten een extra troepen schip mee te sturen, maar de beste leer is met vallen en opstaan want je kunt best leren van je eigen fouten :)
Eum, mag ik nog een paar vraagjes stellen? Ik wil ze hier zetten anders te veel threads?
Als dat niet mag ofzo, zeg het dan.
Eum als je op je planet screen gaat dan staat daar bij 'planet rocket defense'
100/5000 wat betekent dat?
Dank u :rolleyes:
Smuggler
09-01-2005, 20:33
100: weapons en shields
5000: units
SpY-FoRcE
09-01-2005, 20:41
mn maat uit ferion tournament zegt minstens 5 keer de units van de defence
OM weinig-geen schade op te lopen.. maar er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden om het te berekenen... maar ge moetet nie te ver gaan zoeken.
en trouwens voor die rocket defence te breken, je moet geen 2 ships gebruiken rogerack of 3 ( met je trooper erbij )
bouw 1 ship dat rocket aankan + trooper erin => doe ik altijd want die
del ai's met hun enige planet met size 30 zitten meestal goed verspreid
Dank je!
Mag ik later nog vragen stellen?
Jammer dat het morgen school is, anders zou ik goed verder kunnen spelen!
Weet iemand hoe je je reputatie omhoog krijgt?
Sydo
Neo_Alexandria
09-01-2005, 21:33
Je rep gaat omhoog door treaties te tekenen met verscheidene mensen
Zie hier (http://manual.ferion.com/manual.ferion?section=435&page=ref_politics_treaties&keyword=Reputation)
Rogerack
09-01-2005, 23:09
en trouwens voor die rocket defence te breken, je moet geen 2 ships gebruiken rogerack of 3 ( met je trooper erbij )
bouw 1 ship dat rocket aankan + trooper erin => doe ik altijd want die
del ai's met hun enige planet met size 30 zitten meestal goed verspreid
ja Spy dat weet ik ook al ondertussen zo groen ben ik nu ook weer niet meer he, maar je vergeet er bij te zeggen dat je dan wel al over advanced shipyards moet beschikken, mijn systeem is voor heel vroeg in het spel om DEL AI spelers te pakken, dat kan je dan vanop een gewone shipyard doen, die schepen kosten bijna niets en na gebruik gewoon de prullemand in :ThumbsUP:
trouwens ik denk niet dat er veel verschil in prijs zal liggen tussen beide systemen en je bent dat ??nmans schip toch ook kwijt alleen moet je het niet zelf afbreken ;)
SpY-FoRcE
10-01-2005, 07:49
het 1mansship werkt ook als trooper dus die ben je altijd kwijt.. maar je krijgter een planet voor :p
Rogerack
10-01-2005, 14:08
het 1mansship werkt ook als trooper dus die ben je altijd kwijt.. maar je krijgter een planet voor :p
vous ete un peu dure de comprenuur, ik krijg er toch ook een planeet bij, alleen moet ik mijn overtollige schepen zelf afbreken, en last not least ik kan werken vanop een gewone shipyard, maar ja als ge het niet verstaat moet ge er maar op gaan zitten :roflmao:
Endymion
10-01-2005, 18:48
met een eenmans schip die je op een schipyard maakt kan je het ook neerhalen hoor. en een schip is goedkoper dan 3 schepen duzz als je met 3 gaat verspil je credits die je beter kan gebruiken
SpY-FoRcE
10-01-2005, 19:06
voila :p
en trouwens , die del ai met zo 1 planet van size 30 die blijven daar nog lange tijd zitten met rocket en tegen die tijd eje toch al adv shipyard
Iemand nog handige tips om score omhoog te krijgen? :eg:
Dank u
Stel ik teveel vragen?
Endymion
10-01-2005, 22:30
berzoid krijgen. en vragen stellen mag maar ik stel voor dat je het manual door leest
Al gedaan hoor! Ik bijna alles gelezen! :lol:
Kan je op een of andere manier de verdediging van een vijandige planeet zien, bv. een rocket defens? :eg:
SpY-FoRcE
11-01-2005, 19:10
Al gedaan hoor! Ik bijna alles gelezen! :lol:
Kan je op een of andere manier de verdediging van een vijandige planeet zien, bv. een rocket defens? :eg:
niet echt , maar attack met een ship dat alleen maar engines heeft dan weet je direct de defence
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.