View Full Version : Uitbreiden.
Unification
14-11-2004, 17:24
Ik heb om het moment 5 planeten (waarvan 4 in mijn ? home? solar system)
Die andere planeet heb ik in een Solar system waar zich een andere empire bevindt.
Die empire heeft in totaal 3 planeten, gisterenavond heb ik hem ontdekt en toen had hij nog maar 1 planeet. Hij heeft er vandaag dus 2 planeten uitgekregen.
Ik heb 2 schepen naar de 2 nearest unscouted stars gestuurd, maar dat duurt nog 45 en 60 turns voordat ze er zijn. De schepen zijn speed 1 (Ik heb alleen nog maar Chemical Rockets)
Zal ik proberen die 3 planeten van die andere empire te veroveren, of zal ik wachten tot die schepen bij die unscouted stars zijn.
The_Lazy
14-11-2004, 18:12
Nog niets proberen te veroveren, alleen maar settlers bouwen, geen wapens of schilden op de schepen zetten en voortaan speed 2 i.p.v. speed 1 settlers sturen (door meer engines op het schip te plaatsen).
En wat chemical rockets met de snelheid van het schip te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik hoop toch niet dat je chemical rockets op je settlers zet? :eek:
sowieso wachten met aanvallen totdat je wat sterkere wapens hebt, zoals nuclear rockets...
Unification
14-11-2004, 19:10
Ik bedoelde eigenlijk Rocket Engine en niet Chemical Rockets
The_Lazy
14-11-2004, 20:10
Ik heb nuclear rockets nog nooit in mijn leven uberhaupt geresearched :).
Oh en met rocket engines kan je nog wel speed 2 settlers maken.
ik wel...niet dat ik ze echt nodig heb... :cool:
Unification
14-11-2004, 21:10
ok bedankt voor jullie replies
Unification
15-11-2004, 11:45
Ik heb net ore convertor lvl 1 gekregen. Je heb 2 Ores nodig om 1 level 1 ore te maken, dus 1 Bazantium + 1 Radiusant = 1 Perunga.
Maar moeten die beide ores nou op 1 planet aanwezig zijn om Perunga te kunnen maken?
Ik heb bijvoorbeeld een planeet waar alleen maar Grindazina aanwezig is, betekent dat het geen zin heeft daar een convertor op die planeet te bouwen.
Als ik bij " Ore" kijk in de interface dan telt hij de Ore die van hetzelfde type is bij elkaar op, ongeacht van welke planeet die Ore oorspronkelijk vandaan komt. Dus het lijkt mij dat het niet uit maakt of je beide Ores op 1 planeet heb, je moet gewoon voldoend Ores hebben bij " Ore" (Interface)
Maar ik vraag het toch maar even, voordat ik Convertors ga maken.
The_Lazy
15-11-2004, 11:49
Voordat je ore converters gaat bouwen moet je je eerst eens afvragen waarvoor je ze nodig hebt. Ik bouw ore converters pas rond turn 300 en dan zit ik nog in de top ook. Ik betwijfel het dat je ze uberhaupt nodig hebt als je deze vraag moet stellen :).
Maar goed, in antwoord op je vraag: nee, je hoeft niet beide ores op 1 planeet te hebben. Bovendien kan je zelf aangeven hoeveel ore converters je gebruikt. De verhouding om het te converteren is overigens 50:1. Dus 50 bezantium + 50 radiusant = 1 perunga.
Xixon Dale
15-11-2004, 13:24
Hmm ik had ore converters al rond turn honderd, maar ik gebruikte ze om ff wat productie points op te sparen zodat als je een nieuw gebouw researsht je dat gebouw de volgende turn alweer op je planeet hebt staan
The_Lazy
15-11-2004, 13:51
Ik heb nog nooit production opgespaard. Meestal heb ik of iets zinnigs te bouwen of ik ben dan credits aan het genereren. De enige handige optie lijkt me om dit te doen op planeten die onder aanval zijn, maar dan pak je toch gebouwen die veel meer production nodig hebben. 1000 production heb je namelijk wel een keer af.
Xixon Dale
15-11-2004, 19:40
Ik heb nog nooit production opgespaard. Meestal heb ik of iets zinnigs te bouwen of ik ben dan credits aan het genereren. De enige handige optie lijkt me om dit te doen op planeten die onder aanval zijn, maar dan pak je toch gebouwen die veel meer production nodig hebben. 1000 production heb je namelijk wel een keer af.
niet als je rond turn honderd zit ofzo btw voor berzoid planet enchanten vond ik het wel relaxt is even je planeet ff van size 10 naar size 17 in ??n turn gegaan.
The_Lazy
15-11-2004, 20:13
Je kan toch ook gewoon meteen de berzoid planet enhancer bouwen ipv het op te sparen?
Ik snap niet echt hoe je production kan opsparen... :( kan iemand het mij precies uitleggen?
The_Lazy
15-11-2004, 20:21
Het is vrij simpel, maar het kost veel tijd en moeite en aangezien ik mijn naam waar maak doe ik dus niets wat veel tijd en moeite kost :D.
Het werkt in ieder geval als volgt. Stel je wilt productie op sparen om wat voor reden dan ook. Dan ga je gewoon op de planeet waar je productie op wil sparen een groot gebouw bouwen die je normaal gesproken nog niet zou bouwen. Voordat dit gebouw af is schakel je dan de productie op de desbetreffende planeet om naar een ander gebouw en dan wordt de tot nu toe opgespaarde productie op het nieuwe gebouw gezet. Als voorbeeld:
Stel je hebt een size 10 planeet en je wilt productie opsparen met behulp van een ore converter van 1000 productie. Dan zet je de productie aan op deze planeet voor bijvoorbeeld 9 turns. Ik ga er dan even vanuit dat dat 100 * 9 = 900 productie oplevert. Na die 9 turns schakel je dan bijvoorbeeld om naar berzoid planet enhancer. Dat gebouw kost 100 productie, maar je hebt al 900 in voorraad en je produceert die turn nog eens 100 productie, dus maak je in 1 turn van je size 10 een size 20 planeet.
Xixon Dale
16-11-2004, 01:07
en dat is dus zeer handig als je nog iets van 9 turns moet wachten voordat je genoeg ore hebt om die bv te kopen, En dan maak je toch weer ff 9 turns tijd winst
o zo...thnx, nu kan ik weer ff vooruit... :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.