PDA

View Full Version : Piet Piraat

Rogerack
25-10-2004, 11:55
ik zie je, ik zie je niet ?

Dat een piraat uit de lucht valt als een vogelscheet is waarschijnlijk geen nieuws, maar dat het mogelijk is een piraatschip te scannen in een VET arena is mij al twee maal overkomen, de vraag is nu: waar ligt dit verschil? En kom nu niet aandraven met een VET arena tick duurd 3 uur en de andere maar 1 uur, want het spel loopt alleen trager maar de berekeningen zouden in pricipe gelijk moeten zijn. :rolleyes:
Het zou trouwens geen slecht idee zijn moest het in de andere arena's ook mogelijk zijn om een piraat schip te scannen als dit uw teritorium binnen dringt, dan kan je misschien nog de nodige maatregelen treffen, maar natuurlijk geld hier ook de regel voorkomen is beter dan genezen en moet ik bekennen dat ik weinig of geen last heb van die vervelende kapitein haakjes, of heb ik alleen maar massel dat pietje piraat mij bijna nooit vind ? :)

Neo_Alexandria
25-10-2004, 19:27
normaal gezien kun je altijd pirate fleets zien op de scan, ik merk ze toch altijd op, alhoewl wanneer je ze ziet duurd het meestal maar 1 tot 2 ticks voor de aanval.

Rogerack
25-10-2004, 20:36
alee dan heb ik toch altijd al massel gehad want ik heb nog nooit een piraten schip gezien in een normaal lopend spel, behalve die ene keer toen hij als een rotte appel uit een boom gevallen is op een pas veroverde planeet, maar waarschijnlijk was hij al op weg naar daar omdat de defence daar 2 keer niets was :)
Ik geloof dat wij de 2 enige nog levende belgen zijn, want het is hier maar stillekens met onze spy achter slot en grendel, en onze noorder buren willen niet meer tegen ons klappen denk ik :rolleyes:

Trouwens de belgen moeten er eens een goeie lap op geven als de servers weer werken want we staan maar 1120 punten achter op de argentijnen om terug op de 10de plaats te komen, en eigenlijk zouden we nog iets hoger kunnen als we wat beter zouden samen werken in plaats van op elkaars kop te slaan, allee mannen sant? :beer:

Docter
25-10-2004, 21:16
normaal scan je een piraat ship 5 ticks voordat ie aanvalt

Lava
25-10-2004, 21:18
"argentijnen"...

Docter
25-10-2004, 21:20
je bedoelt bulgaros argentinos :D

Rogerack
25-10-2004, 22:15
je bedoelt bulgaros argentinos :D

Nee ik bedoel Argentina en dat zijn in schoon vlaams toch argentijnen, en nen bulgaros argentinos is zo iets als nen duitse rus zeker? ;) Trouwens de Bulgaren staan op de derde plaats en om die in te halen is ons broek nog een beetje te kort. :lol:
Maar alee ik ben al blij dat er toch een paar van ons terug waker geworden zijn :ThumbsUP:

Knurf
25-10-2004, 22:46
@Docter: piraten duiken tussen de 1 en 5 ticks van je planeet op (ik weet niet welke afstand dat inhoudt: hoe snel vliegen die schepen???) en kunnen daarom 0, 1, 2, 3 of 4 ticks nadat je ze *kunt* scannen de planeet aanvallen.
Of je ze scant hangt af van of je toevallig een schip vlakbij hebt of hoe ver je territorium voorbij de planeet in kwestie gaat.

@Rogerack: die argentijnen waren vroeger bulgaren, ze spreken ook vrij aardig bulgaars voor zover ik dat kan beoordelen, vandaar dat men vaak over "argentijnen" spreekt...

Rogerack
25-10-2004, 23:14
@Rogerack: die argentijnen waren vroeger bulgaren, ze spreken ook vrij aardig bulgaars voor zover ik dat kan beoordelen, vandaar dat men vaak over "argentijnen" spreekt...
Alee dat is weer wat nieuws, ik heb altijd gedacht dat argentijnen van spaans of portugese afkomst waren, voor zover ik weet hebben de bulgaren nooit iets in de pap te brokken gehad in de zuid americaanse geschiedenis, of anders was mijn leraar geschiedenis zo zat als nen zwitser toen hij les gaf.
:bounce:
Maar voor zover ik weet ben je niet verplicht om onder je eigen vlag te spelen, en als dat ten minste klopt trekt het heel de landen rangschikking nog verder scheef dan dat ze nu al is, met het voordeel dat de grote landen hebben tegen over de kleintjes. :(
Maar tegenwoordig is het toch "ieder voor zich en god voor ons alle" dus who cares :rolleyes:

Enderlandia
25-10-2004, 23:29
het recht, wie geeft?

Rogerack
25-10-2004, 23:52
het recht, wie geeft?
Zit jij niet in de verkeerde thread Enderlandia ? er is hier nog geen woord over iemand rechten geven gevalen. :) ik denk dat uwe radar ook niet meer werkt juist gelijk die verdomde servers, hopelijk is die miserie morgen opgelost dan kunnen we er terug een lap op geven, good luck every one :beer:

Enderlandia
26-10-2004, 00:19
verbeter :ThumbsUP:

Neo_Alexandria
26-10-2004, 04:42
bwaa belgi? haar punten zullen wel stijgen hoor, wees gerust The Asguard is redelijk goed bezig en nou ja ik heb gewoon weer pech gehad, volgende keer beter. trouwens wat is jou arena naam Rogerack?

Rogerack
26-10-2004, 09:03
verbeter :ThumbsUP:
Verbeter ? awel jongen dat tracht ik al heel mijn leven te doen, maar gij doe mij wel denken aan meneer pastoor uit de godsdienst lessen ;)

@ Neo Alexandria, omdat ge het zo schoon vraagt, mijn arena naam is "Westhinder Star" maar niet voort vertellen he :D

Fanagoria
26-10-2004, 22:22
o.k., waarom de Belgen die in Nederlandse forum?I smeel ??n of ander soort landbouwbedrijf hier spamming zijn :cool:

Rogerack
26-10-2004, 23:40
o.k., waarom de Belgen die in Nederlandse forum?I smeel ??n of ander soort landbouwbedrijf hier spamming zijn :cool:

ja jongen geef ons nen vlaamse forum dan zijt ge van ons verlost, of wij van jullie, en ge moet niet rond de pot draaien als ge denkt dat wij boeren zijn dan moet ge dat gewoon in ons gezicht durven zeggen.

En ge moet mij ook eens vertellen wie er hier aan't spammen is want dat is mij niet helemaal duidelijk :rolleyes:

Fanagoria
27-10-2004, 02:24
heh, zijn Belgen farm0rs of de landbouwbedrijven, dit is een bekend feit, geen idee waarom het niet in het Handleiding is.Gelukkig nu? ;)

Traylon
28-10-2004, 16:08
weetje, Belgie staat weer op 10....gefeliciteerd zuuderburen... :beer:

Docter
29-10-2004, 18:43
heh, zijn Belgen farm0rs of de landbouwbedrijven, dit is een bekend feit, geen idee waarom het niet in het Handleiding is.Gelukkig nu? ;)

Gebruikt eens een fatsoenlijke vertaler.

Enderlandia
31-10-2004, 04:57
Gebruikt eens een fatsoenlijke vertaler.

om het even wie kent? mijn is niet goed :(

Smuggler
31-10-2004, 11:48
Hahaha, keigrappig die vertalers :D

Rogerack
23-11-2004, 14:07
heb eens een check gedaan hoeveel aanvallen ik in A 189 de laatste 36 uren heb moeten onder gaan.
Gisteren van midden nacht (00.00u.) tot vandaag midden nacht (24.00u.) is 24 turns met 30 attacks!
Vandaag midden nacht (00.00u.) tot deze middag (12.00u.) is 12 turns met 13 attacks!
hoe kan je nu aan torpedo defence geraken als je telkens terug van nul moet beginnen? Ik weet niet of je hier nog kunt spreken van normale omstandigheden, dit is gewoon gooien met bakken rotte tomaten een strategisch spel onwaardig, het is gewoon in het voordeel van de beter geplaatste spelers, want je kunt hun geen stroo breed in de weg leggen, en als je uit eindelijk moe gestreden bent, ben jij het lekker toetje voor hun eind rush. :GRRR:

Knurf
23-11-2004, 14:32
Als piraten alles onder torpedo safe defense aanvallen en je bent nog/weer aan het settelen dan kan het knap lastig zijn ja. Mijn strategie is de kleine planeten alleen berzoid laten bouwen, en rocket defense vlak voor de 20e turn dat je ze hebt, en een shipyard. Dan worden ze na ongeveer 30 ticks aangevallen door de piraten. Je moet dan een trooper klaar hebben om hem de beurt erna te troopen (niet op de planeet laten staan maar net ernaast!).
Dan heb je als het goed is een size 20 planeet of ietsje kleiner en die kun je goed naar torpedo defense krijgen als je tax niet te hoog is met de buildqueue

factory,
rocket defense,
subterranean factory,
laser defense,
submarine factory,
phaser defense,
torpedo defense.
alles op 100% productie natuurlijk.

Succes!

Knurf.

Knurf
23-11-2004, 14:44
Als alternatief kun je natuurlijk ook een fatsoenlijke vloot bouwen en die mee laten verdedigen. En als je geen key hebt gebruikt dan zit er niets anders op dan onder de tien planeten te blijven lijkt me...

Rogerack
23-11-2004, 15:59
Als alternatief kun je natuurlijk ook een fatsoenlijke vloot bouwen en die mee laten verdedigen. En als je geen key hebt gebruikt dan zit er niets anders op dan onder de tien planeten te blijven lijkt me...
sorry, een fatsoonlijke vloot bouwen als al je geld in het bouwen van retakers gaat lijkt mij nogal moeilijk, en als ik probeer een torpedo defence te bouwen zal ik wel een key hebben zeker, alleen jammer van het geld, ze laten je gewoon niet spelen, een attack raide van 1,5 gemiddeld per turn is wel van het goede te veel vindt je niet? Trouwens ik heb een kleine defence fleet maar ze vallen steeds aan op een andere plaats, dus is het van het kastje naar de muur lopen, als het dan toch zo moet zouden ze beter een twee dekker over het scherm laten vliegen met een wimpel er achter waar op staat "Give up, the game is over " :) :cool: :)
Ik weet maar een ding de meeste spelers laten het zo ver niet komen en stappen er gewoon uit daarom zijn er ook altijd zoveel DEL AI spelers, maar iemand die wilt roeien met de riemen die hij nog heeft word gewoon afgeslacht door absurde piraat aanvallen.

Knurf
23-11-2004, 16:17
De aanvallen zijn niet helemaal absurd. Als ze er niet waren kon ik jou "inhuren" om planeten te settelen en te enhancen, zonder er al te veel defense op te zetten zodat ik ze, als ze groot genoeg zijn, met een piepklein vlootje kan opeten. Dat zou me heel wat opleveren, de piraten voorkomen dat.

Rogerack
23-11-2004, 18:22
De aanvallen zijn niet helemaal absurd. Als ze er niet waren kon ik jou "inhuren" om planeten te settelen en te enhancen, zonder er al te veel defense op te zetten zodat ik ze, als ze groot genoeg zijn, met een piepklein vlootje kan opeten. Dat zou me heel wat opleveren, de piraten voorkomen dat.
Jij bent waarschijnlijk een van die DEL AI gevallen, als uw start possitie u niet aan staat quit, dus ken jij dit probleem niet, en wat u zegt slaat op niets, ??n je moet mij eerst kunnen overtuigen om voor u te werken, wat ik uiteraard zou weigeren en twee als de computer mij v??r u klein houd kun je met dat zelfde piep klein vlootje mij ook komen opeten als de tijd daar voor u rijp voor is.
Ik blijf bij mijn standpunt, laat de mensen ten minste de kans om te spelen, en er trachten het beste van te maken in plaats van hun gewoon af te slachten door een overproductie aan piraten te sturen, als ik hun was zou ik in ??n keer zoveel piraat schepen sturen als er planeten zonder torpedo defence zijn, dat is een veel kortere pijn en het bespaard u de moeite om DEL AI te gaan want dan heb je toch niets meer over.
Ja en nee is eindeloos dus einde discutie :rolleyes:

Knurf
25-11-2004, 11:42
Ik zie net dat je reputatie 1000 is in de arena waar je over praat. Besef je wel hoeveel cash je zo misloopt die je had kunnen gebruiken om die piraten te slim af te zijn?

Tomonic
27-11-2004, 10:35
Rogerack, je moet gewoon je defences op tijd omhoog knallen, dan heb je het pirate probleem niet meer. En planets settelen in de pirate torpedo defences periode??? Dan doe je echt iets niet goed.

Rogerack
27-11-2004, 16:15
Rogerack, je moet gewoon je defences op tijd omhoog knallen, dan heb je het pirate probleem niet meer. En planets settelen in de pirate torpedo defences periode??? Dan doe je echt iets niet goed.
ja tomi als je eerst plat gewalst word door een sterkere speler, en je vind daarna een voetbalveld met vrije sterren, dan kan je niets anders doen dan setlen he, en daarom vind ik die piraat aanvallen in dat stadium niet meer verantwoord want ik heb dus +/- 7x24 uur = 168 turns moeten opboksen tegen een gemiddelde van 1,5 piraat attack per turn dus ongeveer 252 aanvallen, je krijgt gewoon niet de kans om iets terug op te bouwen en dat is gewoon in het voordeel van de spelers die al op je voorlopen, want nu ben ik eindelijk van die piraat aanvallen verlost en heb ik ion defence maar word ik aangevallen door iemand die doorheen die ion defence kan walsen omdat ik dus steeds meer achterstand heb opgelopen door die vervelende piraat aanvallen, het is eigenlijk een straatje zonder einde, als je eenmaal de trein moet lossen krijg je geen enkele kans meer je te herpakken, dus de enige oplossing is DEL AI gaan, voor een doorbijter is hier geen plaats en dat vind ik jammer aan dit spel. :(
er zitten een paar dingen in die te veel de balance van het spel verkrachten om een goed strategisch spel te kunnen zijn

SpY-FoRcE
27-11-2004, 16:40
mss heb je nog 1 puntje met je research alleen :p
daarom ga ik nooit del ai

Tomonic
28-11-2004, 11:32
Het is ook niet de bedoeling als je plat gewalsd wordt dat je opeens weer een nieuwe empire kan opbouwen zonder iets te verliezen, dat is het risico van het spel, verder hoor ik nooit iemand klagen over de pirates, en ja als je in turn 300 gaat settelen werkt dat natuurlijk niet want je kon op een 5/5 planeet never torpedo defences op tijd bouwen.

Dat is allemaal gedaan om farming tegen te gaan, farming dat is pas een strategie verneuker.

Knurf
28-11-2004, 23:12
Nou, ik ben het wel met Rogerack eens dat het jammer is dat je nooit meer jezelf kunt verdedigen als je eenmaal een keer bent platgewalst in een arena. Alleen als je van het begin af aan bij de top zit kun je in een fatsoenlijke alliance komen en het einde van het spel halen, anders ben je kansloos. Dat is jammer. Het zou leuk zijn als bij gevechten het aantal planeten je sterkte flink negatief beinvloedde, opdat kleintjes nog een kans hadden om tegenstand te bieden tegen de toppers.

Ik heb ook wel eens aan het volgende gedacht: laat het researchen van techs goedkoper worden als meer spelers de tech al hebben, bijvoorbeeld als 1 speler een tech heeft de kosten naar 90%, als twee hem hebben naar 80% enzovoorts tot 10% bij 9 spelers, en dan zelfs naar 9,8,7 etc tot 1% bij 18 spelers.
Dat geeft de langzamere spelers zonder alliance ook de mogelijkheid tot ferion techs te komen denk ik en zo kunnen die een grotere rol blijven spelen in een arena, en moeten de topspelers beter opletten... Wat vinden jullie van dit idee?

Knurf.

Rogerack
29-11-2004, 10:09
alee er is toch iemand die het probleem begrijpt, en ik vind je idee wel het dieper onderzoeken waard, het zou zeker het voordeel van de toplopers wat afzwakken, alleen ben ik bang dat het op heel veel tegenstand zal stuiten want de beroeps haaien geven nu eenmaal niet zo graag een stukje van hun verworven voordelen prijs he :D

Tomonic
29-11-2004, 11:44
Dat geeft de langzamere spelers zonder alliance ook de mogelijkheid tot ferion techs te komen denk ik en zo kunnen die een grotere rol blijven spelen in een arena, en moeten de topspelers beter opletten... Wat vinden jullie van dit idee?

Dat is echt grote onzin, gelukkig zal dit ook nooit gebeuren :p
Ik ga een beetje de hele tijd op 50 planeetjes zitten vet veel cash sparen en op het einde research ik snel ferion techs, en kill ik iedereen :)
DAt is natuurlijk onzin.

Alhoewel ik er mee eens ben dat de lage rank spelers ??n of andere bonus moeten krijgen, maar aan de andere kant zijn het wel meestal spelers die hun arena niet ge-unlocked hebben, nou dan verdien je het ook niet om een top 10 te krijgen. Laat staan (als hij ge-unlocked heeft) never de ferion techs haal, en meestal vernietigd wordt.

Het enige wat je hier aan kan doen, is de manual nog maar eens lezen, novice arena's spelen, in de novice een top 3 positie winnen, dan intermediate spelen, nog een paar top 3 posities winnen, en als je 2 of 3 ribbons hebt en boven de 1500 hebt dan kan je ffa arena spelen.

JE moet er gewoon voor zorgen dat je in het begin gewoon goed gaat, en dat is blijven oefenen. Het is niet gek als je in turn 300 zit je hebt 75 planeten (al he je ge0-unlocked) dat je vernietigd wordt dat is het spel.
Adept or DIE.

Knurf
29-11-2004, 15:15
Gelockte spelers kunnen natuurlijk nog steeds niet die goedkoper geworden techs researchen, daarvoor zijn ze gelockt...
En jouw voorgestelde tactiek van op 50 planeetjes credits sparen om dan op het einde nog effe veel te veroveren zou ik leuk vinden als dat kan. Ik denk niet dat dat kan, met 5 planeten heb je gewoon veel te weinig inkomsten, of je zult aangevallen worden en gedecimeerd. Volgens mij gaan spelers gewoon empires echt helemaal opeten in plaats van de laatste tien planeten over te laten en een coalitie voor te stellen.
En ja, spelers die ge-unlockt hebben zouden wat mij betreft met 50 planeten in het eindspel best gevaarlijk moeten kunnen zijn. Dat maakt het veel interessanter.
Het zou gewoon mooi zijn als je met een minder goed begin toch nog wat in de pap te brokken hebt in het middenspel totdat je geelimineerd wordt. Nu is dat feitelijk niet zo, alleen minder geoefende spelers proberen het nog maar een veteraan die maar de helft van de punten heeft van de topspeler op beurt 200 of 300 weet dat het zinloos is, en dat is jammer.

Neo_Alexandria
29-11-2004, 15:36
Ja bekijk het zo, ik speel in een arena (ik unlock vanaf tick 1) en heb na een tijd 150 planeten, dan kom ik een nieuwe speler tegen met pakweg 30 planeten, en aan de andere kant van de arena zit mijn "vijand" met 200 planeten, kzou nogal zot zijn om die nieuwe inls te laten liggen, het kost mij toch niks aan fleets.
Trouwens ik geloof dat zelfs als het spel morgen gratis wordt en allle techs vrijkomen het niets uitmaakt, dit spel draait om strategie en soms wat geluk, ik bedoel je moet ook nog omweg kunnen met die nieuwetechs zonder je te verbranden.

ginger snaps
24-07-2005, 18:47
k vind t dikke zever da keyless spelers zelfs nie subterranean kunne reasearche als ze in n alliantie zitte die t prototype eeft :shout:
ze hebbe m.a.w. totaal geen kans, en bieden dus ook geen uitdaging :headbang:

The_Lazy
24-07-2005, 19:29
k vind t dikke zever da keyless spelers zelfs nie subterranean kunne reasearche als ze in n alliantie zitte die t prototype eeft :shout:

Wees blij dat je de mogelijkheid krijgt om het spel te spelen zonder een key te kopen. Het is ook nooit de bedoeling geweest dat iemand die zonder key speelt mee kan komen, want anders snijden ze zichzelf toch in de vingers...

SpY-FoRcE
27-07-2005, 16:34

stel ik ben FC,
wie gaat mijn server betalen waar jij gratis op speelt?

ginger snaps
29-07-2005, 16:40
ge moet nie alles geve wer, mr gwn n klein voorproefke
geef bv zoals vroeger subt fzo, nie de def enzo, mr gwn de enhancer, das mr n beteke meer, maar ze krijge wel veel meer ervaring daarmee, dus zullen ze ook sneller keys kope

SpY-FoRcE
30-07-2005, 12:26
de subt is unlocked in newbie-arena daarkunne ze al van voorproefke genieten

ginger snaps
06-08-2005, 15:22
whatever, mijn punt is gwn da ge ze mss wa betere def ofzo kunt geve, n klein extrake voor als ze in n alliantie zitte, t moet nie veel zijn, gwn, n kleinigheid